Småkraftseminar i Målselv 2. juni

Arrangører er: Troms Bondelag/ Småkraftprosjektet i Norges Bondelag, Småkraftforeninga, Næringshagen i Målselv og Grønne Energikommuner.

Lagt ut 15/04-2010

Sted for arrangementet: Auditoriet til Næringshagen i Målselv (mellom Andselv og Heggelia). Tidsramme: Kl. 10-16. Deltakeravgift: Det blir fastsatt en moderat deltakeravgift til bespisningsutgifter m.m. Målgruppe: Fallrettseiere, kommunerepresentanter og andre småkraftinteresserte. Påmelding: Skal skje til Troms Bondelag i Harstad (tlf 77 00 20 30). Reise for langsveisfarende: Transporttilbudet ser ut til å være best via Tromsø. Evenes er et alternativ. Seminarprogram: Endelig program blir først fastsatt om en drøy uke men stikkord for programpostene er: Presentasjon/ ressursgrunnlag, grunneiersamarbeid og utbyggingsformer for småkraft, planlegging av kraftverk i egen regi, konsesjonsbehandling og kommunenes rolle i småkraftsaker, verdiskaping - rein energiproduksjon og miljøhensyn med erfaringer fra Sunndal kommune, småkraftfinansiering, viktige næringspolitiske saker i småkraftnæringa og åpen post.