Utsatt månelanding

Apollo 11 på månen i 1969
Ikke helt uventet er Statsminister Jens Stoltenbergs månelanding utsatt.

[LINK]

Lagt ut 03/05-2010

Dermed er det berettiget tvil om Norges største prestisjeprosjekt noensinne, noengang vil bli en realitet. En samlet miljøside og opposisjon er svært kritiske til utsettelsen, selv om motivene for kritikken varierer. Det som er sikkert er at gasskraft og rensing av gasskraft er blitt et politisk mareritt. Som kjent gikk Bondevikregjeringen av på nettopp gasskraftsaken, og for SV må gasskraft uten rensing være en stor og usmakelig kamel å svelge. Nå fremstår Stoltenbergs nyttårsvisjoner fra 2007 som drømmerensing på linje med Enovas drømmestrøm. Og sjelden passer vel uttrykket opp som en løve osv..., bedre enn på Stoltenbergs forsøk på å sette Norge på verdenskartet. Nå skal ikke Småkraftforeninga utvise hovmod, for den står som kjent for fall. Men vi kan likevel ikke dy oss for å peke på at småkraften har gitt Norge 2 TWh med fornybar og høyst virkelig energi uten rensebeov. Se link til Bellonas kommentar som etterlater regjeringen lite ære.