Eli Blakstad ny statssekretær

Foto: Unni Claussen/OED
Administrerende direktør Eli Blakstad (48)fra Sør-Fron ble i statsråd fredag 11. mars utnevnt til statssekretær for statsråd Ola Borten Moe i Olje- og energidepartementet. Blakstad kommer også fra et styreverv i Eidsiva Marked.

Av Henrik Glette
Lagt ut 14/03-2011

Eli Blakstad kommer fra stillingen som administrerende direktør i Peer Gynt as, på Vinstra i Oppland. Hun driver også familiegård i Ringsaker. Hun er utdannet agronom og autorisert regnskapsfører, og har vært medlem av blant annet NHOs strategiske råd for reiselivsutvikling. Hun har vært leder av Oppland Senterparti og medlem av Oppland fylkesting, og hatt tillitsverv også på sentralt nivå i Senterpartiet. Blakstads erfaring fra kraftbransjen er altså et verv som styremedlem i et av selskapene i Eidsiva-konsernet. Småkraftforeninga gratulerer Blakstad med utnevnelsen, og ønsker lykke til med viktige utfordringer. Hun er selvsagt hjertelig velkommen til et lynkurs i småkraft og besøk på et småkraftanlegg.