Energi i et klimaperspektiv – utfordringer og muligheter

Under EUs bærekraftig energi-uke vil ZERO og Kraftsenteret i Samnanger kommune vurdere hvordan Norge og mer spesifikt Vestlandet må, bør og kan forholde seg til globale klimautfordringer. Vi vil diskutere utfordringene og mulighetene disse utfordringene gir oss.

Lagt ut 29/03-2011

Dato: 12. april Sted: Vil Vite-senteret i Bergen Påmelding: http://bit.ly/dGkuaK Deltakeravgiften er kr. 1000,- (kr. 200,- for studenter).Medlemmer i Småkraftforeninga betaler studentpris, registrer deg som student og legg til en kommentar i eventuelt-feltet om at du er medlem i Småkraftforeninga. Foreløpig program finnes her: http://www.kraftsenteret.no/?id=24 Regionale energiaktører og næringsliv vil fortelle om hvordan de tilpasser seg både klimapolitikk og klimautfordringer. Noen har allerede sett muligheter og tjent penger på å legge om til en mer klimavennlig drift – andre sliter med rammevilkårene. Konferansen tar også for seg internasjonal klimapolitikk, nettutbygging, fornybar energi og elektrifisering. Det hele av sluttes på en utradisjonell måte med "maste-kunst" og BT-kommentator Olav Kobbeltveit. Mer informasjon om konferansen finnes på ZEROs nettsider: http://bit.ly/gulgbp eller på EUs sider om bærekraftig energi-uken: http://bit.ly/icHF3k