Grunneier som kraftleverandør

NORSKOG inviterer til seminar under tittelen "Grunneier som kraftleverandør - Vind, vann og bio" onsdag 5. september. Interessante temaer belyses av innlederne, blant annet Ola Mørkved Rinnan fra Eidsiva Energi.

Av Esben Svendsen
Lagt ut 03/09-2012

Dette er programmet for seminaret, som finner sted på Håndverkeren i Oslo, onsdag 5. september: 12.00 – 12.05 Prolog, Arne Rørå (adm. dir. NORSKOG) 12.05 – 12.30 Klima- og energiutfordringene har ført til store omlegginger i både europeiske og norsk energi- og klimapolitikk. Hvordan påvirker dette norsk kraftmarked over tid, og hvilke faktorer påvirker kraftmarkedet? Oluf Ulseth (Energi Norge) 12.30 – 12.45 Naturverdier og kraft – hva stanser konsesjonssøknader ? (Øystein Grundt, NVE) 12.45 – 13.00 Kaffe 13.00 – 13.20 Småkraft – situasjonen, mulighetene og skrankene i tiden fremover. Henrik Glette (daglig leder, Småkraftforeninga) 13.20 – 13.40 Vindkraft – marginale gigantprosjekter og spennende mulighet for grunneier. Konsernsjef Ola Mørkved Rinnan (Eidsiva Energi AS) 13.40 – 14.00 Bioenergi – status og fokus Q3-2012 Inge Olav Fure (daglig leder, NOBIO) 14.00 – 14.15 Kaffe 14.15 – 14.35 Grunneier i kraftprosjekter. Daglig leder Rune Skjevdal (Norsk Grønn Kraft). 14.35 – 15.00 Spørsmål og diskusjon Prisen er kr. 200,- Påmelding skjer til NORSKOG på mail eller til sentralbordet på 22 51 89 00.