Årets siste småkraftmagasin

Småkraftnytt nummer 4 er nå ute. Papirutgaven skal komme til abonnentene om lag på denne tida, men enkelte kan måtte vente til romjula. For å korte ventetida, er det mulig å lese bladet på nett.

Av Esben Svendsen
Lagt ut 21/12-2012

I dette siste nummeret kan vi blant annet by på politisk stoff; Høyre og FrP har nemlig lagt heving av innslagspunktet for grunnrenteskatt inn i sine alternative statsbudsjett, og vi får høre mer om tenkningen som ligger bak dette. Vi ser også på hva resten av energipolitikerne sier om kraftproduksjon, og tar en titt på høstens hissige debatt om kraft, miljø og el-sertifikater. Et annet viktig tema som tas opp er utveksling av kraft til utlandet, siden Zero har laget en rapport basert på en rekke aktører i bransjen. I denne saken får vi belyst muligheter og utfordringer. Vi har selvsagt en rekke andre saker og innlegg, blant annet en samtale med Turistforeningen om deres tenkning rundt småkraftutbygging. Håper det er et magasin som er til nytte og glede! Les Småkraftnytt nr. 4 her