God jul og godt nytt år!

Vinter i Ulvik (Foto: Henrik Glette)
Småkraftforeninga ønsker alle våre medlemmer og samarbeidspartnere en riktig god jul og et godt nytt år! 2012 har vært spennende for foreninga, og 2013 skal bringe nye høydepunkter. Vi fortsetter å stå på for småkraftnæringens interesser.

Av Esben Svendsen
Lagt ut 21/12-2012

I året som gikk har blant annet el-sertifikatsystemet kommet i drift, og mange av våre medlemmer har blitt godkjent. Det er fortsatt et etterslep, men behandlingen av søknadene er godt i gang. Dette er viktig for småkraftprodusentenes økonomi – og for arbeidet med å nå de norske fornybarmålene. Når det gjelder konsesjoner ser vi også at NVE har tatt grep for å få opp farten på saksbehandlingen. Det er en enorm mengde søknader som skal behandles, men vi har tro på at NVE mener alvor når de lover at de skal komme i mål. Arbeidet med utvikling av kraftnettet vil fortsatt være viktig for oss, og vi kommer også til å fortsette å jobbe med skattespørsmål. Småkraftforeninga skal fortsatt være en relevant organisasjon for alle aktørene i småkraftnæringen, og vi håper å treffe alle på verdens kanskje største småkraftmesse, Småkraftdagane 2013, 19.-21. mars i Bergen. Med varme ønsker om en fredfull jul!