Fullbooket kurs – ekstrakurs fredag

Alle som går i vaktordning i småkraftverk skal ha årlig opplæring og oppfølging av en sakkyndig person.
Påmeldingen til kurs for instruert småkraftpersonell, som avholdes under Småkraftdagane, har allerede sprengt rammene. Det settes derfor opp et ekstrakurs fredag 20. mars.

Lagt ut 05/03-2015

– Dagfinn Nilssen i Elektro Fagkurs AS har vært velvilligheten selv, og har sagt ja til å holde hele tre kurs torsdag 19. mars. Nå har han påtatt seg å kjøre en ekstra runde fredag morgen, slik at flere kan få muligheten til å få med seg kurset når de først er i Ålesund, sier prosjektleder for Småkraftdagane, Olav Skeie.
Det fjerde kurset vil bli avholdt fredag 20. mars, fra kl. 08.00-10.15.

Skeie varsler for øvrig at Småkraftforeninga vil be lokale kursdeltakere med «bil-avstand» til Ålesund om å flytte over til fredag.
– Dermed vil flere langveisfarende også få anledning til å få med seg dette obligatoriske kurset for driftspersonell, sier han.

Olav Skeie forteller at han nå vil rette en forespørsel på epost, til de kursdeltakerne som har lokale adresser, med en direkte anmodning om å bytte dag og fordeling på kursene.