Historisk dag for «de utestengte»

Onsdag vil Stortinget vedta endringer i lov om elsertifikater som sikrer at småkraftverk bygd mellom 2004 og 2009 også kommer med i ordningen. Foto: Stortinget
Onsdag 10. juni blir en historisk dag for de som bygde småkraftverk mellom 2004 og 2009 på brutte løfter om elsertifikater. Da vil Stortinget rette opp dette løftebruddet.

Lagt ut 08/06-2015

Den sittende regjeringen lovet å gjøre om den uretten som ble begått av forgjengerne. Førstkommende onsdag vil Stortinget vedta den nødvendige endringen av elsertifikatloven.
– Saken er ført opp som sak 8, får vi opplyst fra Stortinget i dag.  Det vil si at den trolig ikke behandles før ut på ettermiddagen, sier daglig leder i Småkraftforeninga, Knut Olav Tveit.
Han anbefaler de som ønsker å følge dette historiske vedtaket å være på plass fra klokken 1300.

– For Småkraftforeninga blir onsdagen en stor dag. Vi har jobbet intenst i årevis med å få på plass dette som betyr så uendelig mye for mange av dere som ble rammet. Vi vet at flere planlegger å ta turen til Oslo for å markere onsdagens begivenhet. Vi i foreninga er på plass, så da sees noen av oss der, sier Tveit.