Rune og Erna til Kina

Småkraftgründer Rune Nydal og statsminister Erna Solberg er begge med i handelsdelegasjonen til Kina
Småkraftgründer Rune Nydal er med i statsminister Erna Solbergs handelsdelegasjon til Kina. Turen kan du følge på Småkraftforeningas Facebooksider.

Lagt ut 06/04-2017

Delegasjonen består av hele 233 nordmenn som underveis skal møte intet mindre enn 933 kinesere. Målet er å gjenopprette de politiske og økonomiske fornbindelsene med Kina etter at samarbeidet havnet på frysepunktet i forbindelse med tildelingen Nobels Fredspris til den kinesiske dissidenten Liu Xiaobo i 2010.

Rune Nydal er styreleder i Småkraftforeningas lokalavdeling i Sogn og Fjordane. Han er med på turen for gjøre kinesiske imvestorer oppmerksom på at det finnes store mengder fornybar kraft i Norge som for eksempel kan brukes til smelteverk. Han vil også fokusere på at Norge har svært mye småkraftkompetanse som også burde kunne komme til anvendelse i et land som Kina.

Du kan følge Runes reise på foreningas Facebooksider.

20/03-2018:
Småkraftdagane 2018